۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۹۴۱۱۲
در خطبه های نماز جمعه قم مطرح شد؛

انتقاد آیت الله سعیدی از تناقض گویی ظریف|اقتدار ملی را به توهمات گره نزنید

انتقاد آیت الله سعیدی از تناقض گویی ظریف|اقتدار ملی را به توهمات گره نزنید
امام جمعه قم از تناقض گویی های وزیر امور خارجه انتقاد کرد و از مسؤولان خواست که اقتدار ملی و عزت کشور را به توهم گشایش های خارج گره نزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به ویژگی های منافقان گفت: منافق اندیشه و تفکراتی خلاف جامعه و دین دارد اما آن ها را کتمان کرده و ادعا می کند به دین التزام دارد، سوره توبه با بیان معیارهایی دروغ های مدعیان دینداری و منافقان را افشا می کند.

وی در خطبه های دوم نماز جمعه قم با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر انقلاب در این دیدار با بیان وظایف مهم مسؤلان و مردم نکات روشنگرانه ای خطاب به دولت و ملت بیان کردند، رهبر انقلاب تأکید کردند که قم پایگاه انقلاب است و رهبری عزیز مدال شهر مادر انقلاب را به قم دادند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که قم پایگاه جهاد و اجتهاد و نقطه عطف انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: جرقه انقلاب برای نخستین بار در شهر مقدس قم زده شد سپس زنجیره های به هم پیوسته اربعین شهدا به پیروزی انقلاب در 22 بهمن منتهی شد.

وی ادامه داد: پیام فرمایش رهبری توجه مردم کشور به ویژه مردم قم به جایگاه شهر مقدس قم و حرم اهل بیت(ع) است، رهبر انقلاب درباره توطئه دشمنان که علیه قم داشته و دارند اشاره داشتند، از گذشته دشمنان با مکر و فریب دنبال این هستند که ایدئولوژی انسان ساز اسلام ناب محمدی بر پایه آموزه های اهل بیت(ع) و هدایت های مرجعیت و روحانیت انقلابی را تبدیل به مجموعه ای از آموزه های ضد انقلابی، حاشیه ای و بی محتوا کرده تا یأس و ناامیدی و جدایی حوزه از نظام و جدایی مردم ازحوزه را به دنبال داشته باشد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب قبلا فرموده بودند که قم تز انقلاب است و دشمن می خواهد آنتی تز انقلاب را از قم تولید کند، رهبری فرمودند که حوزه ها باید انقلابی بمانند، انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل کنند، در 19 دی امسال رهبر انقلاب هشدار دادند که بزرگان و جوانان قم نباید اجازه دهند که دست های خائن قم را از مرکزیت انقلاب خارج و حرکت تحولی آن را کمرنگ کند.

وی عنوان کرد: درباره چگونگی نقشه پلید دشمن و دست های خائن باید گفت از سویی می خواهند حوزه را از انقلاب جدا کنند و تفکرات روشنفکری غربی و سکولاریسم متدینانه و بی تفاوتی نسبت به انقلاب اسلامی را به عنوان هنجار غالب در حوزه های علمیه جا بیندازند، از سوی دیگر این افراد به فکر خواب آشفته تغییر سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی و به فکر تبدیل قم حرم اهل بیت(ع) به قم دنیای مدرن غربی هستند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در اینجا همت والای اعاظم و مردم غیرتمند قم را می طلبد، نباید اجازه دهیم که این دست های خائن به اهداف شوم و پلید خود برسند، ما مردم قم مصمم هستیم که با هدایت مراجع بزگوار و حوزه علمیه و با حمایت جوانان و مردان و زنان قمی با الطاف خدا و امام زمان(عج) و با برنامه ریزی و تدبیر به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک بگوییم و کسانی که ناآگاه و غافل هستند را ارشاد کنیم، باید دست های خائن کسانی که آگاهانه، مغرضانه و سازمان یافته قصد خیانت به قم یعنی حرم اهل بیت(ع) را دارند قطع کنیم.

وی اضافه کرد: محور دیگر سخنان رهبر انقلاب درباره اولویت کاری مسؤولان در حل مشکلات معیشت مردم به ویژه اقشار ضعیف بود، ایشان به دولتمردان به صورت خاص تأکید کردند که اولویت کار خود را حل مشکلات معیشتی مردم قرار دهند، از دولتمردان می خواهیم به صورت ملموس نشان دهند که به فکر حل مشکلات معیشتی مردم و رسیدگی به قشرهای ضعیف هستند.

آیت الله سعیدی با بیان این که بسنده کردن به سخن و دادن آمارها دردی را دوا نمی کند، گفت: رهبری تصریح فرمودند که تمرکز دشمن بر مسائل معیشتی مردم است و سؤال کردند که چرا با وجود تذکرات مکرر جریانات و افرادی ظالمانه منابع کشور را می بلعند و با دلال بازی و انحصار طلبی در تجارت مانع پیشرفت کشور می شوند و در تقویت تولید داخلی کارشکنی می کنند.

وی افزود: ضمن تشکر از قوه قضائیه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و مفسدان بزرگ، از دستگاه قضا می خواهیم این حرکت امیدساز برای قطع دست مفسدان اقتصادی از منابع و بیت المال کشور و اقدامات قاطعانه خود ادامه بدهند و مراقب جریان ها و دست های خطرناک و مرموز باشند.

امام جمعه قم محور چهارم فرمایشات رهبر انقلاب را مراقبت مسؤولان از حرف و رفتارهای خود دانست و اظهار داشت: بنابر فرمایش رهبر انقلاب مسؤولان باید از گرایش به اشرافی گری و اسراف و رفتارهای طاغوتی پرهیز کنند، دشمن در تلاش است که با شایعه سازی و تهمت پراکنی مردم را مضطرب کند که به فضل الهی با شکست مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم باید شگردهای دشمن مقابله کنند، مسؤولان با تقویت تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی باید امید را در دل مردم زنده کنند؛ جوانان انقلابی باید در راستای اهداف و آرمان های نظام، امام و رهبری از فضای مجازی در مقابله با توطئه های دشمن استفاده اثرگذار کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت محور دیگر فرمایشات رهبر انقلاب را داشتن شجاعت و عقلانیت در برابر یاوه گویی های آمریکا و اروپا عنوان کرد و ابراز داشت: رهبر انقلاب تذکر دادند که مسؤولان نباید در برابر یاوه گویی های غرب پس بزنند بلکه باید ایستادگی کنند و بدانند که وعده و امضای آنان اعتباری ندارد، این فرمایش رهبری تأکید بر بیان تاریخی حضرت امام است که فرمودند قدرت حقیقی جهان قدرت خداوند بوده و قدرت های مادی دنیا پوشالی است و بر همین اساس امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی عنوان کرد: مسؤولان باید به استحکام داخلی و پیشبرد اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی بر پایه راه حل های مبتنی بر اقتدار و انسجام ملی و اجرایی کردن تدابیر رهبری بیندیشند، از برجام جسم بدون روحی باقی مانده و هیچکدام از سیاست های مورد انتظار دولت که وعده آن را داده بود در برجام محقق نشد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: وزیر خارجه در سال 92 اظهار کرد که هدف از مذاکرات رفع تحریم ها است اما در سال 97 آشکارا می گویند هدف از مذاکرات رفع تحریم ها نبود، این مواضع به وضوح نشان می دهد که مذاکرات و برجام نه تنها نتوانسته تحریم های آمریکا را از بین ببرد بلکه در سایه نقض عهد توسط آمریکا تحریم ها شدیدتر شده است.

وی اضافه کرد: مسؤولان باید با شجاعت و عقلانیت به توصیه رهبری عمل کنند و اقتدار ملی را به توهم گشایش های خارج گره نزنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به روز غزه گفت: به دلیل حماسه آفرینی مردم غزه در دفاع از سرزمینشان 29 دی ماه به عنوان روز غزه نامگذاری شده است که از خداوند پیروزی این ملت مظلوم و مقاوم را در برابر صهیونیست ها خواهانیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) افزود: حضرت زهرا(س) برای همه مسلمانان در عرصه ولایتمداری، مقاومت و دفاع از اسلام و ولایت و در عرصه خانواده برای بانوان اسوه ای بی نظیر هستند، به همین جهت رهبر انقلاب فرمودند حضرت زهرا(س) رمز بقای اسلام هستند و زنان کشور نیز با تأسی به این بانوی بزرگوار در مبارزات و تحقق انقلاب و دوران دفاع مقدس و همه عرصه ها در صحنه حاضر بودند، سیره زندگانی حضرت باید سرلوحه کار شیعیان باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت همچنین سانحه هواپیمای ارتش و شهادت 15 نفر از کارکنان ارتش را تسلیت گفت و از مسؤولان خواست با پیگیری عوامل و علل حادثه از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنند.

امام جمعه قم در پایان به خانواده های ایرانی توصیه کرد  که در ضمن همه کارها و برنامه های خوب و مفید، شب ها چند دقیقه ای را برای خواندن احکام دین بر اساس رساله عملیه مرجع تقلید خود اختصاص دهند و با توجه به تفسیرهای معتبر فارسی تفسیر آیه ای را مشاهده کنند تا شاهد تأثیرات معنوی، استحکام خانواده و جلوگیری از انحراف جوانان باشند.

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
محمد قمین
ارسال نظرات